Opret profil Login
Hjælpeliste - Forårsstævne - Lørdag d. 20. og søndag d. 21. april 2024
Kære medlemmer af DAR,
 
Så er vi klar med tilmeldingen til opgaver til vores julestævne, der efter afstemning bliver d. d. 20. og 21. januar 2021, og der er også masser af opgaver til dem, der ikke ved noget om heste.
Aktivitetsudvalget er afhængig af, at forældre og ryttere hjælper til, hvis stævnet skal kunne holdes. Denne tilmelding til diverse opgaver, der skal løses, lægges ud, inden vi åbner for tilmelding til selve stævnet. Hvis vi ikke finder nok hjælpere, ser vi os desværre nødsaget til at aflyse stævnet, så skynd jer, at melde jer på, for børnene elsker stævnerne. Deadline er kort denne gang og er d. 17/12.
Hvis der er frivillige på alle opgaver, bliver information og tilmelding til stævnet lagt op på DAR's hjemmeside, som vi plejer, i ugen efter d. 17/12. Vi håber på jeres forståelse, og at mange af jer vil melde jer på opgaverne, så stævnet kan afholdes. På forhånd tak for jeres opbakning.
 
I kan se en beskrivelse af opgaverne i nedenstående tabeller og tilmelde jer de enkelte opgaver under tabellerne. 3 af opgaverne er markeret med blåt, da de kræver lidt mere. De der ønkser at melde sig på disse opgaver skal derfor skrive til Dorte på dorte.hostrup@gmail.com
HUSK at være logget ind på jeres profil, når I tilmelder jer opgaver, ellers kan vi ikke se hvem, der vil løse hvilke opgaver. Hvis I er logget på jeres profil, når I tilmelder jer en opgave, kan I desuden altid selv gå ind og se, hvad I har meldt jer på. I kan melde jer på flere opgaver, hvis I har mulighed for at tage flere. Hvis I melder mere end en person på opgaver (feks jer selv og jeres barn), bedes I skrive navn på, hvem der tager hvilke opgaver i kommentarfeltet, som I finder nederst under tilmeldingerne til de forskellige opgaver.
 
Tilmeldingen er bindende, og skulle man blive forhindret i at varetage de opgaver, man har tilmeldt sig, er man selv ansvarlig for at finde en afløser og bedes informere aktivitetsudvalget om, hvem afløseren er.
 
Hjælpeliste til lørdag. Tidspunkterne er ca. angivelser og kan blive ændret ud fra antal af tilmeldte:
Hvor/hvad Opgave Antal Tidspunkt (ca.)
Stald Holde ro i stalden og sørge for at hestene ikke bliver sadlet op og kommer på opvarmningsbanen for tidligt. Man skal være hestekyndig, være min. 18 år og vide hvordan hovedtøj og saddel skal sidde på hesten. I langt de fleste tilfælde sørger parterne for, at deres ponyer/heste bliver striglet og gjort klar. Der er selvfølgeligt mulighed for at skiftes til at gå ned i stævnehallen 5-10 min., hvis ens barn skal ride mens man er i stalden. Måske skal man også afløse på opvarmningsbanen 5-10 min., hvis den, der står der, har et barn, som skal ride. 2 13:30-17:00
Opvarmningsbane Sørge for at holdene kommer på banen i den rigtige rækkefølge, at hestene går i en fornuftig rækkefølge og at de, der har behov for det, får en trækker. Man skal desuden holde orden på opvarmningsbanen, og sørge for at hestene ikke bliver travet/galloperet for meget. Man skal være hestekyndig. Hvis du mener, du kan varetage denne opgave, så kontakt Dorte på dorte.hostrup@gmail.com. Der er selvfølgeligt mulighed for at få en af vagterne i stalden til at afløse, så man kan gå 5-10 min. i stævnehallen, hvis ens barn skal ride, mens man er på opvarmningsbanen. 1 14:00-16:30
Dommer Man behøver ikke være uddannet dommer, men skal kunne vurdere, hvordan rytterne sidder på hestene og hvor godt styr de har på dem. Rytterne vurderes indenfor 5 kategorier på en skala fra 1 til10. Hvis du mener du kan varetage denne opgave, så kontakt Dorte på dorte.hostrup@gmail.com 1 14:20-17:00
Opråber Man råber programmet op for holdene, så de ved, hvad de skal ride. Man skal kunne læse et LD/LC dressur program og vide hvad øvelserne betyder. 1 14:30-16:30
Skriver Skriver dommerens point og kommentarer på kritikkerne. Man behøver ikke at have prøvet det før. Man skal være min. 14 år. Vi vil gerne have 2 skrivere til at dele opgaven, så man kan dele kritikkerne mellem sig. 2 14:30-16:30
Trækker Man trækker de ryttere, der gerne vil have trækker. Man skal kunne trække både de store og de små ponyer. Når man ikke trækker, hjælper man til i stalden (strigling, opsadling, udmugning) og som portvagt (åbne og lukke for indgangen til ridebanen og opvarminingshallen). Man skal være min. 12 år. Trækkerne skiftes til de forskellige opgaver. 7 14:00-16:30
Cafeteria Man laver kaffe, pandekager, toast og lign. og betjerner kunderne. Man skal være min. 14 år og god til hovedregning. Der er selvfølgeligt mulighed for at gå ned i stævnehallen 5-10 min., hvis ens barn skal ride mens man har cafeterievagt (forudsat at bemandingen er på 2-3 personer). Har man sidste vagt, skal man hjælpe med at feje og rydde op. 3 13:30-15:30
3 15:30-17:30
Kage Man bager en kage, som skal afleveres i cafeteriet lørdag mellem 14:00 og 14:30 5  
 
Hjælpeliste til søndag. Tidspunkterne er ca. angivelser og kan blive ændret ud fra antal af tilmeldte:
Hvor/hvad Opgave Antal Tidspunkt (ca.)
Stald Holde ro i stalden, og sørge for at hestene ikke bliver sadlet op og kommer på opvarmningsbanen for tidligt. Man skal være hestekyndig, være min. 18 år og vide hvordan hovedtøj og saddel skal sidde på hesten. Rytterne sørger selv for at gøre hestene klar. Der er selvfølgeligt mulighed for at gå ned i stævnehallen 5-10 min., hvis ens barn skal ride mens man er i stalden. Måske skal man også overtage opvarmningsbanen 5-10 min., hvis den, der står der, har et barn, som skal ride. 2 09:00-12:30
Opvarmningsbane Sørge for at rytterne kommer på banen i den rigtige rækkefølge, holde orden på opvarmningsbanen og sikre at hestene ikke rides for hårdt/for meget. Der er selvfølgeligt mulighed for at gå ned i stævnehallen 5-10 min., hvis ens barn skal ride mens man er på opvarmningsbanen. Staldvagten overtager opvarmningsbanen imens. 1 09:30-12:30
Dommer Vi vil selvfølgeligt gerne have uddannede dommere, hvis der er nogen blandt jer forældre/medlemmer, der er det og har muliged for at tage opgaven, MEN man behøver ikke være uddannet dommer. Hvis man har redet/rider selv, gerne op til MB/MA niveau, og dermed kender dressurøvelserne, vurderingskriterierne samt kan vurdere deres gennemførelse, kan man godt dømme til et elevstævne. Hvis du mener, du kan varetage denne opgave, eller vil kunne varetage den efter at have været skriver til 1 eller 2 stævner sammen med en erfaren dommer, så kontakt Dorte på dorte.hostrup@gmail.com 1 10:00-12:30
1 12:30-15:30
Skriver Skriver dommerens point og kommentarer på kritikkerne. Man skal være min. 14 år. 1 10:00-12:30
1 12:30-15:30
Portvagt Åbne og lukke for indgangen til ridebanen og opvarminingshallerne. Man skal være min. 12 år. 1 09:50-12:00
Cafeteria Man laver kaffe, pandekager, toast og lign. og betjerner kunderne. Man skal være min. 14 år og god til hovedregning. Der er selvfølgeligt mulighed for at gå ned i ridehallen 5-10 min., hvis ens barn skal ride mens man har cafeterievagt (forudsat at bemandingen er på 2-3 personer). Har man sidste vagt, skal man hjælpe med at feje og rydde op. 3 09:00-11:00
3 11:00-13:00
2 13:00-16:00
Kage Man bager en kage, som skal afleveres i cafeteriet søndag mellem 09:00 og 10:00. 3  
 
 
Dit valg Antal Opgave
2/2 Lørdag - Stald ca. 13:30-17:00
1/1 Lørdag - Opråber ca. 14:20-16:30
2/2 Lørdag - Skriver ca. 14:10-16:30
7/7 Lørdag - Trækker ca. 14:00-16:30
3/3 Lørdag - Cafeteria ca. 13:30-15:30
3/3 Lørdag - Cafeteria ca. 15:30- ca.17:30, man skal hjælpe med at lukke
5/5 Lørdag - Kage
1/2 Søndag - Stald ca. 09:00 -12:30
1/1 Søndag - Portvagt ca. 09:50 -12:00
1/1 Søndag - Opvarmningsbane ca. 9:30 - 12:30
1/1 Søndag - Skriver ca. 09.40 - 12:30
1/1 Søndag - Skriver ca. 12:30 - 15:30
3/3 Søndag - Cafeteria ca. 09:00 - 11:00
3/3 Søndag - Cafeteria ca. 11:00 - 13:00
2/2 Søndag - Cafeteria ca. 13:00 - ca. 16:00, man skal hjælpe med at lukke
3/3 Søndag - Kage
Hjælpere til miniridelejr i påskeferien 2023

Nedenfor kan I tilmelde jer som hjælpere til vores 2023 miniridelejr for elevskolen i påskeferien påskeaktiviteter

HUSK AT VÆRE LOGGET IND PÅ JERES PROFIL NÅR I TILMELDER JER, ellers kan vi ikke se, hvem der vil tage hvilke opgaver.

I kan se ud for hver opgave, hvor mange vi skal bruge under "antal", og I vil løbende kunne se, hvor mange, der er tilmeldt/mangler på hver opgave.

På forhånd tak for hjælpen.

Dit valg Antal Opgave
2/2 Tirsdag d. 4/4 kl. 18:00-20:00 - Afhentning af pizza, borddækning etc. samt oprydning
1/1 Tirsdag d. 4/4 - Overnatning - 21:00 til ca. 7:00 næste morgen
2/2 Onsdag d. 5/4 kl. - Klargøring af morgenmad samt oprydning 7:30-9:00
Cafeteriebemanding og kage i forbindelse med stævne den 25. og 26. november 2023

I forbindelse med det kommende D+E-stævne i dressur den 1.-2. april har vi brug for hjælp til at kunne holde cafeteriet åbent og tjene lidt ekstra kroner til klubben. Der er mindre travlt end til vores elevstævner, så man står kun 1-2 personer pr vagt. Du skal være over 18 for at stå selv i cafeteriet. Hvis du er under 18 må du gerne tage en vagt i cafeteriet, hvis du står med en over 18. 

HUSK AT VÆRE LOGGET IND PÅ JERES PROFIL NÅR I TILMELDER JER, ellers kan vi ikke se, hvem der vil tage hvilke opgaver.

Til åbningsvagten kommer man til at stå to, da der bl.a. skal laves pastasalat og pandekagedej til resten af dagen. Derudover skal alle varer osv. stilles frem. Hvis muligt gerne to omkring frokost, men ellers står med selv. Der er dog ofte masser af snakke med i cafeteriet så det er super hyggeligt :-)

Kage bedes afleveres på den givne dag inden kl. 9.30 i cafeteriet.

Bemærk alle voksne der har ryttere fra DAR der skal deltage i stævnet, skal tage en cafeterievagt enten lørdag eller søndag. Kagebagning er ekstra tjanser i den gode sags tjeneste :-) 

Tusind tak for jeres hjælp :-)

Dit valg Antal Opgave
2/2 Lørdag 7.30-9.30
1/1 Lørdag 9.30-11:45
2/2 Lørdag 11:45-14.00
1/1 Lørdag 14.00-16:15
1/1 Lørdag 16.15-18.15
1/2 Søndag 7.30-9.30
1/1 Søndag 9.30-11.45
2/2 Søndag 11.45-14.00
1/1 Søndag 14.00-16:15
2/2 Søndag 16:15-18:15
2/3 Kage lørdag
2/2 Kage søndag
Ridelejr 2023

Alle der deltager i elevskolens ridelejr skal medbringe en ting fra nedenstående proviantliste - der er kun én opgave pr rytter, så man skal kun vælge en proviant man vil medbringe.

Derudover vil det være en kæmpe hjælp, hvis der er en forældre pr. måltid der kan komme og give Eva en hånd i køkkenet. Her er i velkommen til at melde jer ind på så mange vagter som I har mulighed for at tage.  

Endelig har vi brug for et par voksne der lige bliver en halv time ekstra efter lejren er slut og får ryddet det sidste op i rytterstuen sådan at de trætte beriderelever der har været 100% på under hele lejren ikke står med hele oprydningen. Der skal bare lige fejes, sættes borde på plads og så skal køkkenet tørres over.

Dit valg Antal Opgave
3/3 25 pølsehorn
3/3 25 pizzasnegle
1/1 25 æbler + 3 L sodavand
1/1 25 pærer + 3 L sodavand
1/1 25 bananer + 3 L sodavand
1/1 3 bakker grønne vindruer (stenfrie) + 3 L sodavand
1/1 3 bakker røde vindruer (stenfrie) + 3 L sodavand
1/1 En stor kage til fredag
1/1 En stor kage til lørdag
1/1 En stor kage til søndag
1/1 En stor kage til mandag
3/3 4 poser chips + 600 g blandet slik
1/1 Køkkentjans fredag aften 16.00
1/1 Køkkentjans lørdag morgen kl. 7.30
1/1 Køkkentjans lørdag frokost kl. 11.00
1/1 Køkkentjans lørdag aften 16.00
1/1 Køkkentjans søndag morgen kl. 7.30
1/1 Køkkentjans søndag frokost kl. 11.00
1/1 Køkkentjans søndag aften 16.00
1/1 Køkkentjans mandag morgen kl. 7.30
1/1 Køkkentjans mandag frokost kl. 11.00
2/2 Oprydning mandag efter endt lejr kl. 14.00
Opret profil Login